دسته‌بندی نشده

همه چیز درباره چاکرای ریشه یا مولادهارا (Muladhara) و عملکرد آن

در مقاله قبل توضیح کامل درباره چاکراهای بدن چیست و چگونه آنها را پاکسازی کنیم دادیم. در این مقاله می خواهیم درباره چاکرای اول یا همان چاکرای ریشه صحبت کنیم.

چاکرای اول در بین 7 چاکرای اصلی بدن با نام چاکرای مولادهارا (به انگلیسی: Muladhara) یا چاکرای ریشه شناخته می شود که در انتهای ستون فقرات , نزدیک دنبالچه قرار دارد.

این چاکرای مرکزی است و برای زندگی مادی و زندگی زمینی ما می باشد و اگر بسته شود، انسان در غریزه های بنیادی دچار عدم تعادل می شود. به طور مثال غریزه هایی مانند احساس امنیت کردن، احساس سرپناه داشتن، نیاز به بقا همه در این چاکرا مشخص و خودش را نشان می‌دهد.

مشخصات چاکرای ریشه

رنگ: یک چاکرای ریشه فعال به رنگ قرمز آتشین میدرخشد.
عنصر وابسته: خاک
حس: بویایی
سمبل (نشانه): لوتوس چهار پر
عطر: درخت سدر و درخت میخک
فصل: زمستان
سنگ‌های مربوط: یاقوت سرخ، لعل (گارنت)، حجرالدم، کهربای مشکی، اوبسیدیان، کوارتز دودی، و یشم سرخ
جنس کالبد: اتری
حالت: سرد و خشک
اصل پایه: اراده فیزیکی وجود (در قیاس با اراده معنوی وجود در چاکرای هفتم)
اندامهای وابسته بدن: تمام قسمتهای سخت بدن مثل ستون فقرات، استخوانها، دندانها، و ناخنها، مقعد، راست روده، روده بزرگ، غده پروستات. خون و ساختمان سلولها.
غدد وابسته: غدد فوق کلیوی.
غدد فوق کلیوی آدرنالین و نورآدرنالین ترشح می کنند که بر تنظیم گردش خون اثر دارد، از این راه بدن ما قادر است بلافاصله نسبت به خواسته های مختلف واکنش نشان دهد. علاوه بر این غدد فوق کلیوی اثر بارزی بر روی تعادل درجه حرارت بدن دارند.
نشانه های نجومی و سیاره های وابسته به چاکرای ریشه
حمل (اولین برج از منطقة البروج ) / ماه مارس : شروعی تازه، انرژی حیاتی اولیه، قدرت موفق شدن ، پرخاشگری.
ثور (دومین برج از منطقة البروج)، صمیمیت با خاک، استحکام، مالکیت، لذات حسی.
عقرب (هشتمین برج از منطقة البروج) / سیاره پلوتون : وابستگی ناآگاهانه، نیروی جنسی، دگرگونی و نوسازی.
جدی (دهمین برج از منطقة البروج) / كيوان – زحل : ساختار و استحکام.

چه کسانی باید چاکرای ریشه خود را پاکسازی کنند؟

اگر جزو افرادی هستید که اضافه وزن دارید، فشار خون بالایی دارید، کمرتان مدام درد می‌کند، دست‌ها و پاهایتان درد می‌کند، زود از کوره در می روید، اکثر مواقع خشمگین و عصبی هستید، اطمینان خود را نسبت به دیگران از دست داده اید، احساس نا امنی و ترس می‌کنید، زندگی برایتان لذت بخش نیست و احساس نارضایتی می‌کنید، شما نیازمند تغییرات اساسی در چاکرای ریشه یا چاکرای اول خود می‌باشید. زیرا چاکرای ریشه شما با مشکل مواجه شده است و نیازمند پاکسازی و تعادل در سیستم چاکرایی خود هستید.

ارتباط چاکرای ریشه با ناخودآگاه

شاید جالب به نظر برسد ولی تمام رویدادهایی که از کودکی تا به الان برایمان پیش آمده توسط انرژی های چاکرای ریشه ثبت شده اند، بنابراین تمامی خاطرات ثبت شده از نسلی به نسل بعدی انتقال یافته که ترسیم الگوهای ناخودآگاه را برای آنها بوجود می آورد. بنابراین برای رسیدن به ناخوادگاه باید مسئولیت زندگی خود را بر عهده بگیریم. چینی ها معتقدند، چاکرای ریشه جایگاه واقعی ناخودآگاه جمعی می باشد که از طریق آن می‌توان به دانش انباشته خود به ناخودآگاه جمعی دسترسی یابیم. ناخود آگاه جمعی یعنی استعداد ها و ظرفیت های مشترک انسان ها و ماهیت و درک آنها نسبت به صحت یک موضوع.

تفاوت پاکسازی چاکرا با باز کردن چاکرا

هنگامی که در مورد پاکسازی چاکراها حرف می زنیم در مجموع به فرآیندهای رفع گرفتگی و انسداد انرژی و خالی کردن محتویات انرژی سرکوب شده و در نهایت باز شدن چاکرا و جریان ورود انرژی تازه به داخل آن اشاره می کنیم. بعد از طی این مراحل می توان ادعا کرد که پاکسازی چاکرا صورت گرفته است.

اما موضوع باز کردن چاکرا که در آن بازسازی صورت نمی گیرد، یعنی گاهی اوقات ممکن است چاکرای ما بدون رفع انسدادها و قفل های انرژی باز باشد که در این صورت شخص شدیداً جذب کننده هر نوع انرژی مثبت و منفی به داخل هاله های خود می باشد. و چون هاله ها قادر به شناسایی انرژی مثبت و منفی نیستند، به تمامی انرژی ها اجازه ورود داده در نهایت باعث بروز مشکلات در چاکرا و در نهایت در بدن میشوند. اما خبر خوب اینست که با ایجاد هاله های دفاعی که نیازمند تمرین میباشد می توانید از انرژی های منفی به داخل هاله و چاکرای خود جلوگیری کنید.

پاکسازی چاکرای ریشه

چاکراها با افکار و احساسات ما در ارتباط هستند و وقتی که شروع به منفی بافی می کنیم چاکراهای ما دچار گرفتگی و تیرگی می شوند و ما باید این مشکل را با پاکسازی برطرف کنیم. پاکسازی چاکراها به دو صورت انجام می شود، روش احساسی و روش انرژیکی.

در پاکسازی انرژیکی توسط هدایت و دریافت انرژی و تجسم از بین رفتن تیرگی آن چاکرا را پاکسازی می کنیم و در روش احساسی باید با شناسایی افکار و باورهایی که باعث حال بد ما شده و چاکراهایمان را بسته، از آنها دوری کنیم و با تغییرات مثبت چاکرای مورد نظر را از هر نوع آلودگی پاکسازی کنیم. برای مثال چاکرای ریشه برابر با ترس می باشد که با تغییر ترس به شجاعت و اطمینان می توان به نوعی چاکرای ریشه را پاکسازی نمود. چاکرای ریشه=ترس(جایگزینی با شجاعت و اطمینان)

۱۰ تکینک برای پاکسازی و متعادل کردن چاکرای اول

از جملات تاکیدی استفاده کنید (من در آرامش کامل هستم، من شاد هستم، من فرستنده و گیرنده انرژی مثبت هستم )
با افراد مثبت بیشتری معاشرت کنید و از تنها ماندن و گوشه گیری به دور باشید.
دلخوری ها و کینه ها را رها کنید و جای آن ها را با محبت و قدر دانی پر کنید.
ورزش کنید، فعالیتهای بدنی یکی از راه های متعادل سازی چاکرای ریشه می باشد( حالت درخت، حالت کوه، حالت عقاب، سگ با صورت رو به پایین، حالت خم به جلو با پاهای باز، یوگا و…)
روزی ۳۰ دقیقه پیاده روی آگاهانه داشته باشید، یعنی از قدم های خود، تنفس و صدای پاهایتان آگاه باشید.
گاهی اوقات برقصید و آزادانه عمل کنید
ترس ها، تنش ها و شک ها را از خود دور کنید و قدردان خود و قدرتتان باشید (من قدرتمندم، من با استعدادم، من دوست داشتنی هستم و …)
هفته ای دو یا سه مرتبه به حمام بروید – زیرا حمام کردن سبب تعادل چاکرای ریشه می شود در این هنگام، آگاهی خود را به جسم بالا ببرید
از رنگ ها و خوراکی های قرمز رنگ در طول هفته چندین بار استفاده کنید مثل لباسهای قرمز رنگ، میوه های قرمز رنگ، غذای های قرمز رنگ و …
از سنگ درمانی استفاده کنید. سنگ هماتیت، ابسیدیان، کارالین قرمز، یاقوت، سنگ خون، عقیق سیاه و … برای فعال کردن چاکرای ریشه یکی از این سنگ ها را در قسمت تحتانی شکم قرار دهید.

رابطه مستقیم ثروت با چاکرای ریشه

ما از طریق چاکرای ریشه با زمین به جذب پرانا (نیروی حیات) می پردازیم، چاکرای ریشه مسئول ارتباط ما با بدنمان می باشد و هر فعالیت فیزیکی و جسمی به چاکرای اول مربوط می شود. چاکرای ریشه مسئولیت گردش انرژی برای برآورده شدن نیازها را بر عهده دارد. برای مثال برای امرار و معاش نیازمند پول هستیم که در صورت عدم تعادل این چاکرا سخت می توانیم از پس مخارج برآییم و زندگی مالی موفقی نخواهیم داشت و جز پول، موادی چون خوراک، پوشاک، مسکن، ثروت و … با پاکسازی چاکرای اول مهیا خواهد شد.

اگر می خواهید پاکسازی چاکراها را انجام دهید تویه می کنم آموزش و تمرینات پاکسازی چاکرا -تمرینات هفت چاکرا را مطالعه کنید و تاثیر پاکسازی چاکراها را در زندگیتان ببینید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *