اریک فون دانیکن نویسنده کتاب طلای خدایان در ۱۴ آوریل ۱۹۳۵ در شهر زوفینگن سوئیس متولد شد. او فارغ‌التحصیل کالج اس تی مایکل در فریبورگ است. در سال ۱۹۶۰ با الیزابت اسکاجا ازدواج کرد و کورنلیا تنها فرزند این زوج است. او در نوجوانی شاهد فرود اضطراری یک بمب افکن آمریکایی در طی جنگ جهانی دوم در نزدیکی منزل پدرش بود. سربازان یکی بدون نقاب و یکی با نقاب از لاشه آن پایین می‌ آمدند و این گونه جرقه فرود خدایان در ذهن او زده شد. او که ۲۶ کتاب مختلف نوشته و به ۲۰ زبان زنده دنیا ترجمه شده و حدود ۶۰ میلیون جلد از آن ها در سراسر جهان فروش رفته است. او پس از اولین و دومین کتابش “خدایان آن سوی فضا” مورد اعتراض و فشار شدید کلیسا های کاتولیکی قرار گرفت.
او به کشف اسرار فضا علاقه زیادی داشت و از همان نوجوانی همیشه درباره فضانوردی، بشقاب‌ پرنده‌ ها و موجودات فرازمینی صحبت می‌ نمود. همین علاقه شدید او باعث شد کتاب هایی مانند: ارابه خدایان و طلای خدایان و… را بنویسد. و مدیر اردوگاه کار جوانان از دانیکن شکایت کرد و دادگاه او را به ۴ ماه حبس تعلیقی محکوم کرد. پس از آن پدرش او را از مدرسه بیرون آورد و برای کار به هتلی در سوئیس فرستاد. دانیکن با پس انداز مختصرش به مصر سفر کرد تا بتواند برای هزاران سوال بی‌ پاسخش جوابی پیدا کند. او پس از مدتی به سوئیس بازگشت.
اریک فون دانیکن در ایران با کتاب ارابه خدایان شناسانده شد. او با تحمل رنج سفر های طولانی، به جهان های ناشناخته ای راه یافت که در تاریخ علوم بخصوص باستان شناسی تحولی بوجود آورد. در کتاب هایش سخنان او بیشتر شبیه خیال است تا حقیقت. اما جهان علوم در سایر کشورها خط تازه ای در تحقیقات و نظرات او در زمینه تاریخ داشت. “فون دانیکن” معتقد است: گذشته ما که به هزاران میلیون سال می رسد چیزی غیر معمول و ناشناخته است. و این چنین به جواب ابهامات خود می گشاید: «ما در گذشته با سفینه ها و سفینه نشین های سایر کرات آسمانی همکاری و مبادلات علمی و عملی داشته ایم»
مجموعه آثار فون دانیکن

ارابه خدایان (۱۹۶۸)
بازگشت به ستارگان (۱۹۶۸)
خدایان آن سوی فضا (۱۹۷۰)
طلای خدایان (۱۹۷۲)
در جستجوی خدایان باستان (۱۹۷۳)
معجزه‌ خدایان (۱۹۷۴)
برابر با شواهد موجود (۱۹۷۷)
گذرگاه خدایان (۱۹۸۱)
خدایان و طرح با شکوه آنها (۱۹۸۲)
چشمان ابوالهول (۱۹۹۶)
بازگشت خدایان (۱۹۹۷)
فرود خدایان (۱۹۹۸)
اودیسه خدایان (۲۰۰۰)
خدایان فضانورد (۲۰۰۱)
تاریخ نادرست است (۲۰۰۹)

در حال نمایش 6 نتیجه