pdf کتاب اخلاق حرفه ای در تعلیم و تربیت دکتر مهدی محمودی دکتر مهران فرج اللهی؛ دکتر قنبری

8.500 تومان

شناسه محصول: vfp-4075251-in دسته:

دانلود pdf کتاب اخلاق حرفه ی در تعلیم و تربیت

دکتر مهدی محمودی دکتر مهران فرج اللهی؛ دکتر قنبری در 208 صفحه
کتاب اخلاق حرفه ای در تعلیم و تربیت نوشته مهدی محمودی و دیگران یکی از کتاب‌های تخصصی انتشارات دانشگاه پیام نور است که برای تدریس در رشته علوم تربیتی این دانشگاه طراحی و تدوین شده است.رشته‌های مختلفی از علوم انسانی، ریاضی، تجربی، تربیت بدنی و… در این دانشگاه تدریس می‌شوند. کتاب‌های انتشارات دانشگاه پیام نور توسط اساتید متخصص نوشته شده‌اند.
این کتاب‌ها از یک ساختار واحد پیروی می‌کنند و به گونه‌ای طراحی شده‌اند که تقریبا دانشجو را از حضور استاد بی‌نیاز می‌کنند.پیشگفتار ………………………………………………………………………………………………………………. یازده مقدمه ………………………………………………………………………………………………………………….. سیزده فصل اول. مفهوم شناسی اخلاق …………………………………………………………………………………….. 1هدف کلی …………………………………………………………………………………………………………………….. 1هد فهای یادگیری ………………………………………………………………………………………………………….. 11-1 تعریف اخلاق …………………………………………………………………………………………………………… 21-1-1 غایت اخلاق در اسلام ……………………………………………………………………………………… 42-1 اهمیت و ضرورت توجه به اخلاق ………………………………………………………………………………… 43-1 تاریخچه اخلاق ………………………………………………………………………………………………………… 64-1 اخلاق در مکتب روانکاوی …………………………………………………………………………………………. 85-1 اخلاق در مکتب یادگیری …………………………………………………………………………………………… 86-1 اخلاق در مکتب رشدی  شناختی ………………………………………………………………………………… 97-1 اخلاق در اندیشه ارسطو …………………………………………………………………………………………….. 98-1 اخلاق در اندیشه افلاطون …………………………………………………………………………………………. 139-1 تربیت اخلاقی در اندیشه افلاطون ……………………………………………………………………………….. 1611-1 اخلاق در اندیشه فارابی ………………………………………………………………………………………….. 1711-1 تربیت اخلاقی در اندیشه فارابی ………………………………………………………………………………… 2112-1 راهکا رهای عملی تربیت اخلاقی بر مبنای اندیشه فارابی ………………………………………………… 23خلاصة فصل اول …………………………………………………………………………………………………………… 25خودآزمایی چهارگزینه ای فصل اول …………………………………………………………………………………… 26خودآزمایی تشریحی فصل اول …………………………………………………………………………………………. 27فصل دوم. ارز شهای اخلاقی ……………………………………………………………………………………… 92هدف کلی …………………………………………………………………………………………………………………… 29هد فهای یادگیری ………………………………………………………………………………………………………… 291-2 تعریف ارزش …………………………………………………………………………………………………………. 312-2 انواع ارزش ……………………………………………………………………………………………………………. 323-2 ارز شهای اخلاقی …………………………………………………………………………………………………… 334-2 اهمیت و ضرورت توجه ارزش های اخلاقی …………………………………………………………………. 345-2 ارز شهای اخلاقی در مکاتب فلسفی …………………………………………………………………………… 381-5-2 عاطفه گرایان …………………………………………………………………………………………………. 392-5-2 لذت گرایان …………………………………………………………………………………………………… 393-5-2 وجدان گرایان ………………………………………………………………………………………………… 394-5-2 نتیجه گرایان ………………………………………………………………………………………………….. 395-5-2 وظیف هگرایان …………………………………………………………………………………………………. 416-5-2 اسلا مگرایان ………………………………………………………………………………………………….. 416-2 عناصر ارزش اخلاقی ……………………………………………………………………………………………….. 417-2 معیار ارزش های اخلاقی …………………………………………………………………………………………… 428-2 ارز شهای اخلاقی از دیدگاه اسلام ……………………………………………………………………………… 439-2 علل بی تفاوتی نسبت به ارز شهای اخلاقی …………………………………………………………………… 4511-2 تبیین ارز شهای اخلاقی …………………………………………………………………………………………. 4611-2 نقش خانواده در تبیین ارز شهای اخلاقی …………………………………………………………………… 4912-2 نقش تعلیم و تربیت در تبیین ارز شهای اخلاقی ………………………………………………………….. 52خلاصة فصل دوم …………………………………………………………………………………………………………… 58خودآزمایی چهارگزینه ای فصل دوم …………………………………………………………………………………… 59خودآزمایی تشریحی فصل دوم …………………………………………………………………………………………. 61فصل سوم. اخلاق حرفه ای )مفهوم حرفه و ابعاد آن، اخلاق حرفه ای و ابعاد آن( ………………….. 36هدف کلی …………………………………………………………………………………………………………………… 63هد فهای یادگیری ………………………………………………………………………………………………………… 631-3 مفهوم حرفه ……………………………………………………………………………………………………………. 642-3 تاریخچه حرفه ………………………………………………………………………………………………………… 653-3 معیا رهای حرفه ……………………………………………………………………………………………………….. 684-3 مؤلف ههای حرفه ………………………………………………………………………………………………………. 695-3 عناصر اصلی حرفه ………………………………………………………………………………………………….. 716-3 ابعاد حرفه …………………………………………………………………………………………………………….. 711-6-3 ابعاد ساختاری ………………………………………………………………………………………………. 712-6-3 ابعاد نگرشی ………………………………………………………………………………………………….انواع حرفه ها…………………………………………………………………………………………………………… 758-3 اخلاق حرفه ای ……………………………………………………………………………………………………….. 769-3 مفهوم شناسی اخلاق حرفه ای ……………………………………………………………………………………. 7811-3 اهمیت اخلاق حرفه ای …………………………………………………………………………………………… 8111-3 تاریخچه اخلاق حرفه ای ………………………………………………………………………………………… 8212-3 مؤلف ههای عمومی اخلاق حرفه ای ……………………………………………………………………………… 8313-3 ویژگی های فرد دارای اخلاق حرفه ای ………………………………………………………………………… 8314-3 عوامل مؤثر بر اخلاق حرفه ای …………………………………………………………………………………. 8515-3 فواید اخلاق حرفه ای ……………………………………………………………………………………………… 8616-3 اساس اخلاق حرفه ای ……………………………………………………………………………………………. 87خلاصة فصل سوم ………………………………………………………………………………………………………….. 88خودآزمایی چهارگزینه ای فصل سوم ………………………………………………………………………………….. 91خودآزمایی تشریحی فصل سوم ………………………………………………………………………………………… 91فصل چهارم. اخلاق حرفه ای در آموزش و پرورش …………………………………………………………. 26هدف کلی …………………………………………………………………………………………………………………… 93هد فهای یادگیری ………………………………………………………………………………………………………… 931-4 آموزش و پرورش ……………………………………………………………………………………………………. 942-4 مفهوم شناسی آموزش و پرورش ………………………………………………………………………………… 953-4 اهمیت آموزش و پرورش صحیح ……………………………………………………………………………….. 964-4 اخلاق حرفه ای در آموزش و پرورش ………………………………………………………………………….. 965-4 ضرورت اخلاق حرفه ای در آموزش و پرورش ……………………………………………………………… 996-4 اخلاق حرفه ای معلمان …………………………………………………………………………………………… 1127-4 اصول اخلاق حرفه ای معلمان ………………………………………………………………………………….. 1141-7-4 اصل تقدم اخلاق …………………………………………………………………………………………. 1152-7-4 اصل پرهیز از اخلاق گریزی …………………………………………………………………………… 1153-7-4 اصل پرهیز از تحویلی نگری …………………………………………………………………………… 1164-7-4 اصل نیاز به سند جامع اخلاقی ………………………………………………………………………… 1188-4 آموزش اخلاق حرفه ای به معلمان ……………………………………………………………………………… 118خلاصة فصل چهارم ……………………………………………………………………………………………………… 111خودآزمایی چهارگزینه ای فصل چهارم ………………………………………………………………………………. 111خودآزمایی تشریحی فصل چهارم ……………………………………………………………………………………. 112فصل پنجم. اسلام و اخلاق حرفه ای……………………………………………………………………………. 116هدف کلی …………………………………………………………………………………………………………………. 113هد فهای یادگیری ………………………………………………………………………………………………………. 113مفهوم اخلاق ………………………………………………………………………………………………………… 1142-5 تعریف اخلاق از دیدگاه دانشمندان اسلامی ………………………………………………………………… 1163-5 تاریخچه علم اخلاق ………………………………………………………………………………………………. 1174-5 اخلاق نبوی ………………………………………………………………………………………………………….. 1175-5 ویژگی های اخلاق حرفه ای در اسلام …………………………………………………………………………. 1186-5 اخلاق حرفه ای در نه جالبلاغه ………………………………………………………………………………….. 1197-5 مؤلف ههای اخلاق حرفه ای در اسلام ……………………………………………………………………………. 1218-5 اخلاق حرفه ای معلمان از دیدگاه اسلام ……………………………………………………………………… 1261-8-5 اخلاق حرفه ای فردی …………………………………………………………………………………… 1262-8-5 اخلاق حرفه ای معلمی در حوزه سازمانی ………………………………………………………….. 1299-5 رابطه عبادت و تعلیم و تربیت …………………………………………………………………………………. 134خلاصة فصل پنجم ……………………………………………………………………………………………………….. 135خودآزمایی چهارگزینه ای فصل پنجم ………………………………………………………………………………… 136خودآزمایی تشریحی فصل پنجم ……………………………………………………………………………………… 137فصل ششم. اخلاق حرفه ای مربیان در آثار تمدن ایرانی و تمدن غرب ………………………………. 162هدف کلی …………………………………………………………………………………………………………………. 139هد فهای یادگیری ………………………………………………………………………………………………………. 1391-6 اخلاق در تمدن ایرانی ……………………………………………………………………………………………. 1411-1-6 اخلاق حرفه ای معلمان از دیدگاه ابن سینا ………………………………………………………….. 1412-1-6 اخلاق حرفه ای معلمان از دیدگاه غزالی ……………………………………………………………. 1433-1-6 اخلاقی حرفه ای از دیدگاه خواجه نصیرالدین طوسی …………………………………………… 1442-6 اخلاق حرفه ای مربیان در تمدن غرب ………………………………………………………………………… 1491-2-6 عمده نظریات اخلاق حرفه ای …………………………………………………………………………. 1522-2-6 کانت و اخلاق حرفه ای معلمان ……………………………………………………………………….. 1571-2-2-6 اصول اخلاق حرفه ای معلمان ……………………………………………………………….. 1582-2-2-6 ویژگی های معلمان با اخلاق حرفه ای از دیدگاه کانت ………………………………… 1593-2-6 جان لاك و اخلاق حرفه ای معلمان ………………………………………………………………….. 1614-2-6 جان دیویی و اخلاق حرفه ای معلمان ……………………………………………………………….. 163خلاصة فصل ششم ……………………………………………………………………………………………………….. 166خودآزمایی چهارگزینه ای فصل ششم ………………………………………………………………………………… 168خودآزمایی تشریحی فصل ششم ……………………………………………………………………………………… 169فصل هفتم. موانع تحقق اخلاق حرفه ای در تعلیم و تربیت ………………………………………………. 171هدف کلی …………………………………………………………………………………………………………………. 171هد فهای یادگیری ………………………………………………………………………………………………………. 171مشکلات و موانع تحقق اخلاق حرفه ای …………………………………………………………………….. 1722-7 برخی از آسیب ها و موانع تحقق اخلاق حرفه ای معلمان ………………………………………………… 175خلاصة فصل هفتم ……………………………………………………………………………………………………….. 181خودآزمایی چهارگزینه ای فصل هفتم ………………………………………………………………………………… 181خودآزمایی تشریحی فصل هفتم ……………………………………………………………………………………… 181پاسخنامه ……………………………………………………………………………………………………………….. 186منابع ……………………………………………………………………………………………………………………… 181

نقد و بررسی‌ها

هنوز بررسی‌ای ثبت نشده است.

اولین کسی باشید که دیدگاهی می نویسد “pdf کتاب اخلاق حرفه ای در تعلیم و تربیت دکتر مهدی محمودی دکتر مهران فرج اللهی؛ دکتر قنبری”

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سبد خرید
pdf کتاب اخلاق حرفه ای در تعلیم و تربیت دکتر مهدی محمودی دکتر مهران فرج اللهی؛ دکتر قنبری
8.500 تومان
پیمایش به بالا