توضیحات محصول
فرمت فایل: PDF/ تعداد صفحات: ۴۰۶خلاصهبررسی تاریخ آموزش و پرورش ایران به طور عام و آموزش و پرورش اقلیتها به طور خاص، از ضروریات اجتنابناپذیر برای شناخت میراث فرهنگی و اجتماعی ایران است. با مطالعۀ آثار مربوط به تاریخ اقلیتها و آثار مربوط به تاریخ آموزش و پرورش نکات زیادی به دست میآید که در حقیقت به جایگاه مدارس اقلیتها در نظام آموزش و پرورش ایران توجهی جدی به عمل نیامده است.فهرست مطالب کتاب:مقدمهبخش اول: مدارس ارمنیانفصل اول: تاریخچۀ تغییرات آموزشی و شکلگیری مدارسفصل دوم: نیروی انسانیفصل سوم: وضعیت اقتصادیفصل چهارم: شیوۀ ادارۀ مدارس ارمنیانفصل پنجم: گفتمان ملیگرایی پهلوی اول و تأثیر آن بر مدارس ارمنیانفصل ششم: وضعیت آموزشیفصل هفتم: تأثیر مدارس بر زندگی اجتماعی ارمنیان ایرانبخش دوم: مدارس زرتشتیانفصل اول: تاریخچۀ تغییرات آموزشی و شکلگیری مدارسفصل دوم: نیروی انسانیفصل سوم: وضعیت اقتصادیفصل چهارم: شیوۀ ادارۀ مدارس زرتشتیانفصل پنجم: گفتمان ملیگرایی پهلوی اول و تأثیر آن بر مدارس زرتشیانفصل ششم: وضعیت آموزشیفصل هفتم: پیشرفت مدارس زرتشتی و تأثیر آنها در زندگی اجتماعی زرتشتیانبخش سوم: مدارس یهودیانفصل اول: تاریخچۀ تغییرات آموزشی و شکلگیری مدارسفصل دوم: نیروی انسانیفصل سوم: وضعیت اقتصادیفصل چهارم: شیوۀ ادارۀ مدارس آلیانسفصل پنجم: گفتمان ملیگرایی پهلوی اول و تأثیر آن بر مدارس یهودیانفصل ششم: وضعیت آموزشیفصل هفتم: تأثیر مدارس بر زندگی اجتماعی یهودیان ایران
…
نقد و بررسیها
هنوز بررسیای ثبت نشده است.